“Wil jij een…………?”

juli 1, 2009 at 6:40 pm Plaats een reactie

Vaders en moeders die samen met hun kind boodschappen gaan doen kennen het vast ook wel:
Je staat in een winkel, bij de kassa of een toonbank en een medewerker van die winkel vraagt aan jouw kind “Wil jij een………….?” Van alles wordt er aan geboden van snoep tot brood tot vleeswaren tot fruit. Het wordt aan het kind gevraagd en niet aan jou als ouder. Nou ben ik me er redelijk bewust van wat ik mijn dochter te eten geef. Als je ziet dat wij vrijwel dagelijks een boodschap doen (met een wandelwagen kan je niet teveel tegelijkertijd meenemen en we wonen boven een winkelcentrum dus dat is lekker handig!) kun je nagaan hoe vaak ze iets aangeboden krijgt! En zijn er dan kinderen die nee zeggen? Ik dacht het niet! Nou is het ook nog zo dat mijn dochter zich heel charmant kan gedragen. Wij zeggen thuis dat ze met iedereen sjanst! Ze kijkt iedereen heel vriendelijk in de ogen en zegt met een lief stemmetje: “Haaaiii“. De meest mensen reageren daar meteen op. “Oh, wat ben jij een vriendelijk meisje! Wil jij een…….?” Heel lief aangeboden maar ik wil zelf bepalen wat ze krijgt en hoe vaak! Af en toe is het nl wel leuk. Vandaag bijv. kreeg ze bij AH van de vakkenvuller een banaan aangeboden. Nou had ze toevallig bijna geen brood gegeten tussen de middag dus dat waren toch weer wat vitaminen! Al met al vind ik het dus best een dilemma waar ik niet zo goed raad mee weet.
Heeft iemand suggesties hoe hier mee om te gaan?
Oja, de “gevers” worden door mijn dochter ook nog eens beloond voor hun gedrag door een smile van oor tot oor en daaag– geroep tot we het zicht uit zijn. Dit alles wordt ondersteund met een zwaaigebaar waar de koningin jaloers op zou zijn!

Entry filed under: moederschap. Tags: , , .

de fase “handleiding” lezen reintegratie

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Twitter Ingrid Greitemann


