uitzending Oprah

juli 22, 2009 at 7:46 am Plaats een reactie

Regelmatig kijk ik even naar wat voor onderwerp dat Oprah Winfrey in haar show behandelt.
Deze week was het een uitzending over spirituality 101.
De uitzendingen die gaan over spiritualiteit vind ik over het algemeen erg sterk.
Zo ook deze uitzending: Oprah

Een aantal citaten uit deze aflevering wil ik graag delen.

“Crisis betekent kruising. Bij elke crisis komt de wereld die je kent ten einde. REM zong dat al: It’s the end of the world as we know it and I feel fine. We voelen ons prima omdat dit een drempel is naar iets groters in je leven dan je je ooit had voorgesteld”. – rev. Ed Bacon

“Spirituele groei is iets loslaten, niet iets winnen.
In een crisis wordt ons gevraagd iets los te laten zodat er iets nieuws kan ontstaan”. – Michael Bernard Beckwith

Deze twee citaten spreken me persoonlijk aan omdat het precies de periode weergeeft waar ik nu in zit: Het loslaten van mijn werk als leerkracht basisonderwijs zodat er ruimte ontstaat voor iets nieuws. Spannend! Na een periode van rouw kan ik nu nieuwsgierig zijn naar wat dat nieuws zal zijn.

Entry filed under: inspriratie. Tags: , .

oefenen Training babygebaren

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën


