Ontdekken wat je leuk vindt

augustus 4, 2009 at 6:48 pm 5 reacties

Afgelopen week heb ik weer een nieuwe huiswerkopdracht van mijn reintegratiecoach gekregen: “Ontdekken wat je leuk vindt.”

De opdracht is om zoveel mogelijk elementen van andermans werk te verzamelen die je aanspreken. De bedoeling hiervan is om elementen te vinden die voor mijn ideale baan essentieel zijn. De bedoeling is dat ik overal mijn oren en ogen open hou en bekijk wat mij aanspreekt in het beroep van een ander. Dat kan binnen, buiten, op tv, in de krant en op Internet te vinden zijn.

Ik ben eerst gaan zoeken via vacatures op Internet. Daar was ik lang mee bezig, vond het saai en er kwam weinig uit.
Toen heb ik het woord “beroepen” ingetypt op Google en dat was veel leuker. Lekker filmpjes kijken!
Het volgende filmpje sprak me wel aan. Dat lijkt me nou een leuk beroep!

Welke elementen in dit “verborgen” beroep spreken mij aan?
-creativiteit/expressie
-bekendheid in de wereld van de media (en zo te horen ook contact met beroemdheden!)
-eigen werkplek
-low budget om de achtergronden te maken maar waarschijnlijk wel goed betaald!

Ik denk dat ik nog maar eens verder ga neuzen op Internet om te zien of ik nog meer van die inspirerende filmpjes tegenkom!

Entry filed under: persoonlijk. Tags: .

Training babygebaren Intuïtieve vlinder

5 reacties Add your own

  • 1. Peter de Kock  |  augustus 4, 2009 om 7:15 pm

    Misschien trap ik een open deur open hoor maar waarom word je geen…….blogger?

    Beantwoorden
  • 2. Ingrid Greitemann  |  augustus 4, 2009 om 7:29 pm

    Ben ik dat nog niet dan? Wanneer ben ik volgens jou officieel een "blogger"?

    Beantwoorden
  • 3. hemelwandelaar  |  augustus 10, 2009 om 4:44 am

    Misschien heb je hier iets aan:http://www.assessment.com/Ik heb hem gedaan in het kader van mijn reintregratietraject en dat was snel en doeltreffend. Als je de vragen ziet zou je dat niet zeggen. Als je de test doet, niet nadenken maar spontaan antwoorden.Succes

    Beantwoorden
  • 4. Richard Hereijgers  |  augustus 11, 2009 om 10:27 am

    Goed Bezig 🙂

    Beantwoorden
  • 5. Ingrid Greitemann  |  augustus 11, 2009 om 3:40 pm

    Bedankt Gertrud! Ik heb net al even gekeken en zag dat de site in het Engels is. Daar heb ik wel even tijd voor nodig!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën


