Geluk

september 6, 2009 at 7:18 pm 2 reacties

Soms overvalt geluk me.
Tussen de middag zat ik met mijn dochter aan tafel een boterham te eten. Dat wil zeggen, ik at mijn boterham en Yfke gooide haar stukjes op de grond. Het liefst wil ze hebben wat ik aan het eten ben. Nu komt het wel vaker voor dat ze niet wil eten maar als ze mij ziet eten en merkt dat ik niet reageer op een hevige driftbui, begint ze toch aan haar eigen brood.
Nu had ze in de keuken gezien dat ik twee eieren aan het koken was. Ik was van plan om er een op mijn brood te doen en er een aan haar te geven nadat ze haar brood op had. Helaas ging het niet zoals ik in gedachten had. De eieren zijn niet op tafel gekomen en omdat ik door had dat Yfke niet at omdat ze te moe was, heb ik haar op bed gelegd. Daar viel ze meteen in slaap. Nadat ze na 2 uur wakker werd (wat een luxe: 2 uur!!!), heeft ze haar ei alsnog gekregen. Wat heb ik genoten van haar enthousiasme om nieuwe dingen te onderzoeken! Eerst kreeg Yfke het hele ei met schaal. Nadat ze dit onderzocht had, kon ze bekijken hoe het ei werd gepeld. Wat er tevoorschijn kwam uit de schaal mocht ze vasthouden en opeten. Eerst het eiwit en daarna kwam het eigeel. Nadat het ei op was wilde ze ook nog de stukjes eierschaal onderzoeken. Mooi om te zien hoe ze zelf ervaart dat de eierschaal hard is en niet om op te eten.
Terwijl ik dit tafereeltje van onderzoeksdrift zat te observeren, kwam het: Het geluksgevoel. Zomaar opeens en het voelde heerlijk!

Entry filed under: persoonlijk. Tags: .

Mooie feedback op automatisch schrift Muziek voor mijn crematie

2 reacties Add your own

  • 1. boomer  |  september 8, 2009 om 1:07 pm

    boeiend om te opserveren,boeiend om te lezen wat het met u doet…groetjes van boomer

    Beantwoorden
  • 2. Ingrid Greitemann  |  september 8, 2009 om 7:15 pm

    Dank je Boomer, ik vind het heel boeiend om te kijken hoe mijn dochter spelenderwijs aan het leren is.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Twitter Ingrid Greitemann


