dankbaarheid

september 18, 2009 at 10:33 am 6 reacties

Net was ik de was aan het opvouwen en ik had daar helemaal geen zin in. Ik baalde dat dat iedere keer weer terugkomt. Dan heb ik net een was weggewerkt en de volgende dient zich alweer aan. Ik baalde ook van het gevoel van onrust en ongemak dat ik zelf opriep door mijn eigen gedachten.
Ik bedacht dat ik me ook dankbaar kan voelen. Ik ben dankbaar voor de kleren die wij hebben, voor onze wasmachine, onze droger, mijn gezin voor wie ik deze was doe, mijn lichaam die nu staat te vouwen. Jeetje, dat voelt een stuk lichter en fijner!
Dankbaarheid, dat is iets waar ik veel meer mee bezig wil zijn. Ik wil het ook meegeven aan onze dochter en dan zal ik eerst bij mezelf moeten beginnen.
Vanavond toch eens het idee van het uitspreken van dankbaarheid (bijv. tijdens het eten) met partner bespreken. Als we dat iedere dag bij het avondeten doen, hoop ik dat onze dochter ervaart dat er heel veel is om dankbaar voor te zijn.

Entry filed under: persoonlijk. Tags: , .

Muziek voor mijn crematie kindercd’s

6 reacties Add your own

  • 1. hemelwandelaar  |  september 18, 2009 om 10:57 am

    heb je weer uitstekend aangevoeld – het is universeel, zie hier:http://www.astrologie.ws/week.htm

    Beantwoorden
  • 2. Ingrid Greitemann  |  september 18, 2009 om 1:36 pm

    Ik ben ook dankbaar voor reacties op mijn blog. Ik kan delen wat ik ervaar dmv mijn blog en kan via de reacties lezen hoe het op anderen overkomt. Bedankt Gertrud!

    Beantwoorden
  • 3. Peter de Kock  |  september 18, 2009 om 1:51 pm

    Aha, nou weet ik alvast waar we het vanavond tijdens het eten over gaan hebben. Bedankt. 🙂

    Beantwoorden
  • 4. Ingrid Greitemann  |  september 18, 2009 om 9:23 pm

    Ja, maar ik was vergeten dat ik uit eten zou gaan! Was wel heel gezellig met vriendin. Ben ik ook heel dankbaar voor! Morgen dan maar dankbaarheid uitspreken tijdens het eten thuis!

    Beantwoorden
  • 5. Healer  |  september 24, 2009 om 11:09 am

    Het is inderdaad heel belangrijk om dankbaar te zijn. Alles wat je hebt is een geschenk waarmee je zorgvuldig om dient te gaan en waarop je zuinig zou moeten zijn.Niets is toeval, daarom heeft haasten ook geen nut. Het gaat om hoe je met de dingen omgaat. Alles wat op je pad komt heeft een reden en wat je uitzendt komt bij je terug. Daarom is dankbaarheid zo belangrijk.

    Beantwoorden
  • 6. Ingrid Greitemann  |  september 24, 2009 om 12:04 pm

    Daar ben ik het helemaal mee eens. En regelmatig vergeet ik het weer en dan heb ik even weer een reminder nodig!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Twitter Ingrid Greitemann


