Een geluk bij een ongeluk!

december 20, 2009 at 4:30 pm 2 reacties

Vandaag was ik uitgenodigd op een feest van een collega. Ze wordt 6o jaar en staat ook 25 jaar op dezelfde school. Dubbel feest dus!
Ik had er heel veel zin in aangezien ik niet meer op deze school werk en mijn collega’s al een poos niet had gezien. Lekker bijkletsen dacht ik.
Toen ik vanmorgen opstond, zag ik dat er weer een nieuwe laag sneeuw was gevallen. Ik had op internet gekeken en zag dat de ANWB mensen afraadde om de weg op te gaan.
Ik heb toen de beslissing genomen mijn collega af te bellen. Ik vond het vooral ook voor haar heel sneu want ze had er veel werk van gemaakt om een leuk feest te geven. Het telefoontje van mij was het eerste maar mijn collega dacht dat het niet het laatste zou zijn.
Later op de dag begon er steeds meer sneeuw te vallen.
Uit het raam heb ik staan kijken naar een man die er een kwartier over deed om van het parkeerterrein af te komen!
Een andere man had zijn auto wel van zijn parkeerplaats gekregen maar een meter verder kwam hij vast te zitten. Hij is nog aan het stoeien geweest met sneeuwkettingen maar kreeg die niet meer om zijn banden! Daarna was het ook nog een hele klus om zijn auto weer terug op zijn parkeerplek te zetten!
Toen ik dat tafereel aanzag wist ik zeker dat ik de juiste beslissing had genomen om niet naar het feest te gaan. Mijn collega had aan de telefoon al wel gezegd dat ze het feest misschien zou verzetten naar de zomer. Hopelijk is de sneeuw dan gesmolten!

Dus ik hoefde nergens naar toe en nadat onze dochter wakker was uit haar middagslaapje hebben we ons dik aangekleed en zijn we naar buiten gegaan.
Papa had het geniale idee om een slee te maken van een wasmand! Mama er achteraan met fototoestel en filmcamera want dat moest vastgelegd worden! Ik kan me niet herinneren dat er zoveel sneeuw is gevallen!
Voor Yfke was het een indrukwekkende belevenis. Met haar 22 maanden is sneeuw nog een hele nieuwe ervaring. Ze durft nog niet zo goed op de sneeuw te lopen (die lag nou trouwens ook te hoog!) en ze durft sneeuw al helemaal niet aan te raken! Maar zo in de slee vond ze het wel spannend!
Op een gegeven moment was ze aan het huilen omdat de sneeuw ook in haar gezicht kwam.
Wij zijn thuis in de deuropening gaan staan om te kijken naar papa die een sneeuwpop ging maken. Daarna gauw naar binnen om oma te bellen en te vertellen van de sneeuwpret en de foto’s en de film bekijken die ik had gemaakt. En nu zit Yfke voor de tigste keer naar “The snowman” te kijken!
Een leuke animatiefilm met hele mooie muziek!!!

Al met al dus een geluk bij een ongeluk! (voor ons dan!)

Entry filed under: persoonlijk. Tags: .

Gevoelens mogen er zijn! Of toch maar liever niet? verhalen in mijn hoofd

2 reacties Add your own

  • 1. Kitty  |  december 21, 2009 om 7:29 pm

    Hoi Ingrid!Prachtig he, kinderen en sneeuw. Ik voel me dan ook weer kind. Mij hoor je niets slechts over sneeuw zeggen.Het lied uit clip ken ik vooral van Connie Talbot. Wij (ik en de kids) zijn dol op haar. Zelfde video, haar stem: http://www.youtube.com/watch?v=MYOFZprNAuYGroetjes,Kitty

    Beantwoorden
  • 2. Ingrid Greitemann  |  december 22, 2009 om 9:40 am

    Ja, ik vind het ook heel leuk maar het mag nu wel afgelopen zijn. Mijn auto is ondergesneeuwd en ik weet niet of we weg kunnen komen met de Kerst!Zodra mijn computer is gemaakt en ik weer geluid heb, ga ik naar jouw versie van het lied luisteren!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën


