automatisch schrift over de aarde

februari 7, 2010 at 12:20 pm 4 reacties

Laatst vroeg iemand aan mij of ik ook wel eens automatisch schrift over de aarde heb geschreven. Nee, tot nu toe heb ik alleen nog voor mezelf geschreven en voor anderen. Na deze vraag was ik wel benieuwd wat er uit zou komen als ik een vraag over de aarde zou stellen. Ik ben dus gewoon gaan zitten, heb me afgestemd en heb de volgende vraag gesteld:

“Wat mag ik weten voor de aarde op dit moment?”

Ze is nu in rust, er staat haar nog heel wat te wachten en daar is ze zich op aan het voorbereiden. Ze maakt zich hier geen zorgen over. Ze heeft het volledige vertrouwen in zichzelf en haar eigen capaciteiten.

Het is zoals bomen hun blad verliezen in de herfst. Ook zij vragen zich niet af of het weer goed komt en of ze weer tot bloei komen.

Het is als de ademhaling. Die gaat ook vanzelf. Je hoeft dit niet bewust te doen, het gebeurt gewoon.

Toch is het goed om er regelmatig wel bewust bij stil te staan en dankbaar te zijn voor dit “automatisch systeem”. Zo ook de aarde. Zij weet dat er heel wat op haar afkomt en verwerkt dit bewust. Zij is zich heel bewust en dankbaar dat zij alles dat op haar afkomt aan energieën mag verwerken. Zij wil dit ook heel graag. Zij wil zorgen als een moeder voor haar kinderen.

“Kunnen wij de aarde ergens mee helpen?”

Dat is een vraag die ze graag hoort. Ze noemt het een “hartverwarmende vraag”.

Als iedereen zich bewust is van zichzelf, als iedereen zich eens een paar keer per dag bewust is van zijn eigen ademhaling, zijn eigen energie.

Mensen willen alles meteen groots aanpakken. Begin eerst bij jezelf. Zoals je in een vliegtuig ook eerst zorgt voor jezelf door eerst zelf het zuurstofmasker op te zetten en het dan pas aan je kinderen geeft. En dat noemt zij niet “klein beginnen”. Zij noemt dit juist heel groots. Eerst zorgen dat het met jezelf goed gaat, dan komt de ander als vanzelf.

Wat zij ook als hartverwarmend ervaart is de steun die men aan elkaar geeft in tijden van nood. Ook hier geldt wel weer : “zorg eerst dat het goed met jou gaat en richt je dan op de ander”.

Entry filed under: automatisch schrift, inspriratie. Tags: , .

reparatie Liefdesademhaling

4 reacties Add your own

  • 1. hemelwandelaar  |  februari 7, 2010 om 12:33 pm

    Prachtig! Alles wat men aan eigen bewustzijn doet vergroot het wereldbewustzijn – dus veeg je eigen stoep komt de rest ook goed.
    Ingrid heel erg mooi dat je dit hebt gedaan!!!!!

    Beantwoorden
  • 2. myrene  |  februari 7, 2010 om 12:39 pm

    Super mooi !!!

    Bijzonder dat je dit doorgekregen hebt.

    Dank je wel dat je dit wilde delen.

    Liefs, Myrene

    Beantwoorden
  • 3. ingridgreitemann  |  februari 7, 2010 om 2:54 pm

    Bedankt Gertrud en Myrene,

    Het was voor mij ook wel mooi dat dit er uit kwam. Wijze lessen ook voor mij persoonlijk!

    Beantwoorden
  • 4. Liefdesademhaling « Ingrid Greitemann's Blog  |  februari 14, 2010 om 8:23 pm

    […] Vooral die uitademing voelt heel goed. Het werkt en ik heb meteen het idee dat ik een wezenlijke bijdrage lever en dat alleen al met mijn ademhaling! Het past ook wel heel goed bij het automatisch schrift dat ik doorkreeg over de aarde. […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën


